Osvedčené postupy na sociálnych sieťach pre kuchárov:
#1 Využite naplno obsah vytváraný užívateľmi (UGC)
Obsah generovaný užívateľmi je akýkoľvek obsah (videá, obrázky, text a recenzie) vytvorený ľuďmi, nie spoločnosťami. Instagram je skvelou platformou pre tento druh obsahu, keďže skoro každý užívateľ IG si svoje jedlo pred zjedením vyfotí! Fanúšikov veľmi teší, keď vidia, že niekto iný zdieľa ich príspevky, zdieľaním zároveň posilujete dôveryhodnosť vašej reštaurácie/vášho profilu. V súčasnej dobe návštevníkov reštaurácií viac zaujíma autentický obsah ako ten obchodný a/alebo obsah propagujúci značku. Autentickým obsahom si budujete dôveru, čím zvyšujete počet objednávok!
#2 Buďte vždy konzistentní:
Konzistentnosť je kľúčová na získanie pozornosti vašich fanúšikov na sociálnych sieťach. Musíte byť konzistentní, či už máte účet ako šéfkuchár či reštaurácia, aby ste budovali dôveryhodnú značku a aby u vás vaši sledovatelia našli vždy inšpiratívny obsah! Konzistentnosť dokáže rozpoznať aj algoritmus na Facebooku a Instagrame, a tak sa zvyšuje vaša organická viditeľnosť. Buďte vždy konzistentní v týchto prípadoch:
- V tom, čo zverejňujete, tj. dezerty, hlavné jedlá alebo večere atd.
- Kedy to zverejňujete, tj. napríklad každý utorok a štvrtok o 9 h ráno.
- V tóne vášho oznamu, tj. oznamujete obsah formálne, vtipne alebo priamo?
- V štýle obsahu, tj. fotky jedla budete fotiť večer a vytvoríte tak nejakú atmosféru, alebo vaše fotky budú svetlé, zhotovované pri jasnom svetle?
- V odpovedaní na dotazy vašich fanúšikov, tj. vyhradíte si vždy čas na to, aby ste odpovedali na komentáre fanúšikov, reagovali na zmienky a správy?
#3 Zverejňujte obsah, ktorý je inšpiratívny a senzorický
Senzorický obsah je obsah, ktorý podnecuje zmysly – chuť, čuch, zrak, sluch a hmat. Zverejňujte fotky jedál a používajte popisky, ktoré podnecujú zmysly stravníkov digitálne.
Ako vytvárať senzorický obsah:
- Zhotovujte vysoko kvalitné fotografie vašich jedál, na ktorých budú vidieť všetky detaily. Prihláste sa ZDARMA do kurzu pre kuchárov o Fotografovaní jedla.
- Pridajte k svojmu príspevku popis odfoteného jedla, tj. aké suroviny ste použili.
- Ľudia jedia očami rovnako ako ústami. Používajte farebné ingrediencie, ktoré zaujmú.
- Hlavná surovina by vždy mala byť uprostred fotografie.
#4 Z času na čas sa pozrite, aká je vaša výkonnosť
Sledovanie výkonnosti je nutnosťou na dosiahnutie úspechu! Z vašich Prehľadov (Insights) na Facebooku a Instagrame sa dozviete, čo sa vašim priaznivcom páči a čo nie. Akonáhle si urobíte predstavu, čo funguje najlepšie, tým viac sa budete môcť sústrediť na vypilovanie vašej stratégie pre sociálne médiá.
Ktoré základné kľúčové ukazovatele výkonnosti sledovať?
- Dosah
- Miera angažovanosti
- Počet nových lajkov
#5 Využívajte svoje kontakty vo váš prospech
Efektívnym využívaním vzťahov s odborníkmi v stravovacích službách môžete rozšíriť svoj dosah a zvýšiť angažovanosť. Ako efektívne vytvárať sieť konexií na sociálnych sieťach?
- Pridajte sa do skupín/diskusií (kde sú ľudia s podobnými záujmami ako máte vy).
- Vytvorte si stránku na Facebooku.
- Vo svojich príspevkoch označujte iné reštaurácie a kuchárov.
- Zmieňujte vo svojich príspevkoch iné reštaurácie a kuchárov.
- Zdieľajte obsah svojich partnerov, tj. ak ste spolupracovali s inou reštauráciou alebo šéfkuchárom, zdieľajte obsah na rôznych kanáloch.
Čo NEROBIŤ? Ako zabezpečiť, aby ste boli v dodržiavaní tých najlepších postupov na sociálnych sieťach vždy vpredu?
- Nespamujte svojich zákazníkov: Zverejnenie 3 príspevkov za týždeň je viac ako dosť!
- Príspevok vždy najprv premyslite: Ubezpečte sa, že je obsah, ktorý chcete zverejniť, zaujímavý a relevantný pre vašich zákazníkov. Vyhľadali ste si pred zverejnením hashtagy?
- Neskrývajte svoju tvár: Je lákavé ukazovať ľuďom len fotky jedla; ale hostia majú záujem vidieť aj osobu, ktorá sa za značkou skrýva.
- Nenechajte sa pohltiť negatívnymi komentármi: Ľudia sa vždy budú sťažovať, takže sa na negatívne komentáre nesústreďujte až príliš. Moderujte komentáre, aby ste skryli tie deštruktívne (užívateľov, ktorí píšu urážlivé alebo hanlivé komentáre týkajúce sa rasy, sexuálnej orientácie atd. môžete zablokovať) a poučte sa z tých konštruktívnych.
- Len nepredávajte: Inšpirujte hostí častejšie novými jedlami a receptami a nesnažte sa vždy len niečo predať.
- Nepreháňajte to s hashtagmi: Ak budete hashtagy používať správne, zvýšite tým digitálny dosah vašich príspevkov aj angažovanosť. Pokiaľ ich budete používať až príliš, bude to pôsobiť ako spam, čo bude neefektívne.
- Nezdieľajte niečiu fotku bez uvedenia mena jej autora (kredit): Podľa etikety na sociálnych médiách pre podnikateľov/firmy by ste mali pri zdieľaní zaujímavého tweetu alebo krásnej fotky uviesť autora alebo fotografa.
- Pokiaľ si chcete dať od sociálnych sietí pauzu, informujte o tom svojich fanúšikov: Fanúšikovia to nedokážu predvídať, a keď sa na vašom profile nebude dlhšiu dobu nič diať, nahnevá ich to. Keď sa budete chystať napríklad na dovolenku, zverejnite príspevok s hashtagom #timeout a uveďte k nemu, že sa ozvete, keď budete jesť nový exotický pokrm alebo keď dostanete nový nápad na vaše menu! :)
- Váš účet na sociálnych sieťach by ste mali mať v správe len vy a nikto iný: Ak by váš účet spravovalo viac osôb, obsah by mohol byť nekonzistentný.
- Nebuďte hluchí: Aj v stravovacom priemysle je dôležité reagovať na aktuálne dianie. Rovnako tak, ako keď si najprv nevyhľadáte trendy hashtagy, môžete ľahko zabudnúť, že je potrebné byť v určitej situácii empatický a nevyjadrovať sa k nej nevhodne.