Za posledných šesť rokov sa počet návštev v európskych reštauráciách znížil o 3%. Majitelia reštaurácií a šéfkuchári potrebujú zaviesť zmeny, ktoré im pomôžu obstáť v očakávaní zákazníkov - a prilákať viac zákazníkov do reštaurácií.
Motivácie a potreby v súvislosti s rozhodnutím o jedle sú z veľkej časti závislé od veku. V závislosti od vašej cieľovej skupiny, musíte tiež zvážiť rôzne potreby a životný štýl.
Vedia, čo chcú v reštauráciách a pretože ich kúpna sila je pomerne veľká, dôležitá pre nich je kvalita a nie cena. Prevažná väčšina (84%) si s najväčšou ochotou vyberá ležérne reštaurácie a ich obľúbené jedlá sú jedlá, ktoré kombinujú známe a nové príchute a tiež ľahšie jedlá. Ak sa im to páči, pravdepodobne si to znova objednajú, pretože si zvyknú. Baby boomers používajú sociálne médiá a technológie inak ako mladšie generácie. Väčšinou kontrolujú menu prostredníctvom počítača, ale iba malé percento používa smartphone.
Ako povzbudiť baby boomers, aby navštevovali vašu reštauráciu?
- Zdôrazňujte kvalitu surovín a jedál
- Tradičné chute ozvláštnite moderným spôsobom
- Udržujte aktuálnu ponuku online
Mnohí z nich sú páry, ktorých deti už žijú nezávisle. Zdá sa, že cena druhoradá. Zameriavajú sa na komfort, kvalitu potravín a služby zákazníkom. Oceňujú autentickosť, sviežosť a domáce jedlo. Niektorí z nich uprednostňujú biopotraviny.
Ako povzbudiť Generáciu X, aby navštívila vašu reštauráciu?
- Zdôraznite kvalitu svojich surovín a jedál
- Zamerajte sa na výnimočnú zákaznícku službu
- Poskytnite útulnú a príjemnú atmosféru
Táto generácia trávi samostatnou prípravou jedál najmenej času. Stále viac si však kupujú jedlo so sebou alebo si ho nechávajú doručiť domov – takto to robí viac ako 62%. Títo uponáhľaní ľudia pravidelne používajú aplikácie na objednanie potravín a očakávajú pružnú doručovaciu službu.
Znamená to koniec tradičných reštaurácií? Nie. Neznamená to ani to, že milénioví nejedia vôbec. Čo je však pre nich dôležité, je jedinečnosť celého kulinárskeho zážitku: zaujímavej histórie miesta, nezvyčajného dizajnu interiéru alebo výnimočného zákazníckeho servisu. Milénioví sú skutočnými prieskumníkmi a radi sú prví, ktorí vedia o objavení novej reštaurácie alebo o sezónnom menu.
Ako povzbudiť miléniových, aby navštívili vašu reštauráciu?
- Buďte dostupný prostredníctvom aplikácií na objednávanie potravín a všetkých sociálnych médií
- Snažte sa vytvoriť autentické miesto s jedinečnou históriou
- Poskytnite vhodné podnety (často meniace sa sezónne menu alebo tématické dni)
Hoci príjmy generácie Z sú malé, veľká väčšina (78%) deklaruje, že míňa väčšinu svojich peňazí na jedlo. Miesta na stravovanie - ako sú fast foody (rýchle občerstvenia) v nákupných centrách, kaviarne a krčmy - poskytujú dôležité priestory na trávenie času s priateľmi. Pokiaľ ide o jedlo, sú ochotní experimentovať a pripraviť sa na nové skúsenosti a nemyslieť na zdravé jedlo.
Ako povzbudiť generáciu Z, aby navštívila vašu reštauráciu?
- Vytvorte príjemný priestor na stretnutie s priateľmi (napríklad bezplatné WiFi)
- Ponúknite občerstvenie a ponuku inšpirovanú street food jedlom (jedlom z “ulice”)
- Buďte prítomní na sociálnych sieťach